lördag, januari 11

11. Den bästa grönsaken är ju som vi alla vet…

När jag skrev den här listan tänkte jag "HA! Nummer elva blir lätt, för det är ju avokado." Sen skrev Kaospatrullen idag att "avokado kan man ju inte ta, för det är ju en frukt", amen ååååå! Då står det alltså mellan sparris och tomat, och jag tror faktiskt tomaten kammar hem högvinsten här, för har ni smakat tomater som de smakar när min pappa kommer bärande på ett helt lass solmogna från sitt växthus? Nä, för om ni hade det skulle tomaten ha stått överst på era listor också.

Plus att den ju är helt oumbärlig i mat och i ketchup och sånt.

GRATTIS TOMATEN! Det här var du värd.

Uppdatering: WTF?!? Tomaten är också en frukt? Men sluuuuta nu då!

Aja. Sparris är också väldigt gott.

(Det här är en del av den där listan jag knåpade ihop, en rubrik för varje dag i januari.)

8 kommentarer:

Anonym sa...

Och tomaten är också en frukt! /Ann

Lisa sa...

Ann: WHAT?!? Men gud ändå, vad komplicerat allt blev nu då. Är det sant?

Anonym sa...

Jo, det är sant. Sorry! Men sparris är ju också gott... /Ann

ettstenkast sa...

Inte en grönsak säger du om avokado.. Hm. Tur att jag garderade med spetspaprika och jordärtskocka då :) Fast avokadon är ju å andra sidan grön, så den får stå kvar.

Barbafjant sa...

Meh. Så här kan man ju inte göra! Hålla på och avgrönsakifiera den allra godaste grönsaken helt ogenerat.

Dock ger det ju lite cred till Mats, såhär 27 år för sent. Han hade med sig en tomat till lekis, just den dagen när vi skulle göra fruktsallad av våra medtagna mellisfrukter, och blev grundligt utskrattad.

Akan-Kakan sa...

Asså, avokado och tomat är frukt i biologisk mening. Om man ska specificera typ av frukt så är tomaten ett bär (avokado kommer jag aldrig ihåg om det är bär eller stenfrukt eller vadsjutton). Men när man pratar om livsmedel är de ju grönsaker!

Mvh,
Team Avokado

Helena sa...

Jaha, jag som just lagt ut mitt inlägg och valt avokado. Fast jag skiter i om det är en frukt. Faktiskt godast ändå. Men tomat, när du nu säger det...verkligen jättegott med hemodlade, solvarma... Åh varför så svårt att välja...

alwa sa...

Spenaten då? Den är ju awesome ^w^