onsdag, januari 1

1. Kolla! Här är en bild jag gillar som jag hittade i min telefon.

Det här är en favorit. (Jepp, jag syftar både på bilden och personen nu.) Den är från en morgon i september 2013, då Svante, drygt 2 år hade lärt sig att stoppa händerna i jeansfickorna och ville att jag skulle ta kort på honom. Han ställde sig i denna pose helt tålmodig och stilla tills jag halat fram telefonen, öppnat kameran och knäppt av bilden.
Det var en rolig stund i livet.

Över lag väldigt lätt att ha roliga stunder i livet med detta barn, faktiskt. Han är hilarious mest hela tiden, förutom möjligen när han är asförbannad.

(Eller ja, egentligen då också. Fast det fattar man inte alltid just i stunden.)

Ibland när jag är borta och längtar efter barnen och sitter och scrollar igenom bilder i telefonen och sägger åååå, oooo, aaaa för mig själv för att di är så gulliga di där små liven, så poppar den här bilden upp. Då får jag alltid helt trångt i hjärtat och vill hoppa in i bilden och springa fram till den där lilla, lilla jeansbeklädda personen och... vet inte, kärleksattacka honom på något snällt sätt.

Jag gillar honom.

(Det här är en del av den där listan jag knåpade ihop, en rubrik för varje dag i januari.)

3 kommentarer:

hedgehog-sara sa...

Det där är en helt outstanding bild - hans pose, blick - underbar alltså :)

/nina sa...

Åh, en Svante. Jag har också en Svante. 12 år snart. Ganska ensam om namnet i sin åldersgrupp.

Colombialiv sa...

Men sötaste lilla!