söndag, december 22

Sitt still nu, barn!

Vi är i Småland och firar jul. Det är fint. Det här är mina barn och mina syskonbarn: Olle, Svante, Sigge, Alfons och Rufus. De är också fina. Ni får själva föreställa er de sex vuxna människorna som står strax till vänster om kameran med armarna i luften och skriksjunger "I like to move it, move it! I like to move it, move it! I like to move it, move it! I like to... MOVE IT!" för att få barnen att sitta still i en halv sekund i samma soffa. De var... minnesvärda. Ungefär så som Svante ser ut kände jag mig också bakom kameran när jag hörde dem spexa loss och såg dem svänga sina rumpor i ögonvrån. Vad i hela friden gör de där människorna, och vem släpade hit dem?

Men, men.

Det funkade ju.

Jag ska verkligen inte klaga.

6 kommentarer:

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Bara killar i släkten! Söta killar :)

hedgehog-sara sa...

En hel hockeyfemma ju :)

ulrika sa...

Ja, eller en hel balett-trupp!

Ingerun sa...

Fina! God jul!

Malou sa...

Så söta! Men du kunde ju ha tagit en bild och visat oss dom "dansande vuxna" - dom hade kanske inte varit lika söta, men säkert väldigt roliga?

Viveca sa...

Underbara!