fredag, december 27

Live från mitt huvud

Jaha, här sitter jag och har feber. Det var ju just typiskt. Gustav och Rufus är på äventyrsbad, men Svante - det arma barnet - fick snällt stanna hemma med mig och slösurfa på internet och äta apelsiner istället för att åka vattenrutchkana. Han verkar i och för sig inte det minsta missnöjd där han sitter och pratar för sig själv och recenserar apelsinklyftorna. (Samtliga hittills: "JÄTTEJÄTTESUJA".) Men ändå. Feber = trist. Fattar inte grejen med att man får helt ont i huden?

Fattar heller inte grejen med att folk (som är på mellandagsrea i Växjö) sminkar sig så in i vassens mycket. Såg så mycket foundation igår att min foundationkvot är fylld för flera månader framåt.

I övrigt har jag inte tänkt så många tankar de senaste dagarna.

Jo, förresten! Gustav och jag var på bio och såg Catching Fire (andra Hungerspelsfilmen). Då tänkte jag på att den egentligen rätt mycket bara är en upprepning av ettan (uppladdning -----> hungerspel -----> cliffhanger inför nästa film.) Vilket i och för sig inte betyder att jag inte satt som på nålar och tyckte varje sekund av filmen var spännande. Men att jag inte alls reflekterade över det när jag läste? Underligt, ändå.

2 kommentarer:

Terese sa...

Men det händer ju mycket i bakgrunden i böckerna som inte kan tas upp i filmerna, kring Katniss och Peetas relation, att leva som vinnare, bröllopet, Snows äcklighet osv. Eller ja, min högst personliga åsikt. Tycker de gjorde ett helt ok jobb, även om boken är bättre :) Go fortsättning!

Lisa sa...

Du har så klart helt rätt, Terese. Boken var mycket bättre. (Även om filmen var helt okej.) Fick inte alls samma känsla av upprepning av konceptet från ettan när jag läste, som jag fick när jag såg filmen.

Ska bli hemskt intressant att se hur kass jag tycker treans film blir. För den boken tyckte jag inte alls lika mycket om...