söndag, december 1

Dream come true

Familjen fick inte magsjuka när jag var borta. De sparade den snällt till några timmar efter jag kom hem. YEAH! Precis som jag ville ju.

Så vi avlöser varandra i sjukrummet (aka vårt sovrum), och drar fötterna efter oss i huset och väntar på att sluta smitta resten av tiden.

Jag är snart klar med byggandet av en bokhyllevägg. Känner mig himla nöjd över att bo i ett hus med träväggar som man bara kan borra hejvilt in i utan pluggar och tjafs. Känner mig mindre nöjd över att behöva ställa in ett skolbesök imorgon.

Det är andra gången den här hösten jag tvingas ställa in en föreläsning/författarbesök pga sjukdom, och jag AVSKYR det. Jag fattar ju att världen klarar sig fint ändå, det är inte det. Men den duktiga flickan i mig gråter blod och vill typ säga förlåt, förlåt, förlåt tills det blir löjligt.

Men jag tänker bädda ner henne i sängen nu, oavsett vad hon säger.

Det är hennes tur att ha frossa.

3 kommentarer:

Dr.P sa...

Oi ! Samma här magsjukan kom till oss i onsdags och stannade, har precis kastat min dotters Sista uppsättning sängkläder. Jag känner mig mest dåligt för att inte kunna åka till jobbet imorgon, fast jag kommer att jobba lite hemifrån iaf.....
Det är verkligen sjuk.

Krya på er!

Sarah

Mirijam sa...

Åh, jättehemskt meg magsjuka och frossa och sånt men ALLTSÅ, jag måste också bo i ett trähus känner jag nu! Hur ska jag kombinera detta med min dröm om en skånelänga?

Aja, får fundera vidare medan ni kurerar er, krya på er!

ps: BOKHYLLEVÄGGEN BLEV SÅ FIN!

Johanna sa...

Å fy farao alltså. Magsjuka är ju det värsta av det värsta. Förstår verkligen din ångest över att ställa in, jag är likadan om jag måste stanna hemma pga sjukdom trots att jag egentligen lika gärna kan jobba hemifrån. Känner liksom skuld om jag inte tar mig till kontoret.

Men har man magsjuka ska man faktiskt BARA ligga i säng och kolla på film, det finns inget annat att göra.