tisdag, december 31

Dessa svåra val man ställs inför i livet

Vara den som får sovmorgon på nyårsafton, så att man orkar vara uppe pigg och alert och snygg förbi tolvslaget till och med?

eller

Vara den som får sovmorgon på nyårsdagen, så att man slipper vilja dö för att man oavsett var uppe förbi tolvslaget till och med?

Förutsättningarna dessutom - högst osäkra nu för tiden. SÅ HIMLA SPÄNNANDE! Jag menar, förr i tiden visste man med 100% säkerhet att barnen skulle vakna i ottan (det vill säga fem). Nu för tiden kan de vakna fem. Men de kan också vakna åtta. Och de där tre timmarna? Avgörande, skulle jag säga.

Jag fick hur som helst förmånen att välja, och satsade mina kort på alternativ två. Sovmorgon på nyårsdagen. Kändes som ett vinnaralternativ. Skål på er!

Dessvärre satsade Rufus sina kort på att vakna 05.30 idag, sååååattteeeeeh...

*trött smiley*

Nåja.

Jag hann i alla fall städa innan gästerna kom. Eller, förresten, rättelse: Jag hann i alla fall städa innan freaking gryningen kom. Alltid något.

Och jag har ju trumfkortet "sova middag med Svante" att ta till så småningom, så det ska nog ordna sig det här också.

God nyårsafton!

8 kommentarer:

JoHo sa...

Haha, jag valde samma! Tänker att kvällens sällskap håller mig pigg och alert... och jag kommer njuta imorgon :)

Anonym sa...

Haha....å vad jag känner igen dessa val! Numera står VI upp först OCH lägger oss först!! Att va tonårsförälder innebär nya utmaningar. Ibland (alltså IBLAND) drömmer jag mig tillbaka till den där tiden ni är i nu. Men oftast känns det skönt att den är ett passerat kapitel :-)

Gott Nytt År! Med eller utan sömn!

/ Gry

Anonym sa...

Väldigt ambitiöst av dig att masa dig upp när Rufus vaknar. Min fyraåring går upp och sätter på barnkanalen i väntan på att lillasyster och föräldrar ska vakna. Tror och hoppas att hon inte tar skada av denna lilla egentid på helgmorgnarna...
/Linnea

andrea sa...

Alltsåhåhåhåhåhåhåhå.
Hittade din blogg typ igår och har haft SÅ ROLIGT när jag läst? Du är ju fantastisk.

Gott nytt!

Mee sa...

Jag hade sovmorgon idag men vakande ändå kl 06.20 av ett sms (innan barnet ens vaknat!!) och kunde inte somna om. Som bonus höll jag mig uppe till kl 01 igår kväll och sov alltså dryga fem timmar och har fördelen av att vara den som måste gå upp i morgon bitti. Så, många fel fick jag till denna gång :)

Ingerun sa...

Gott nytt år!

Miss Upsey Daisy sa...

Vi körde en mellanväg. Jag gick upp och tröstade bebisen mitt i natten och på grund av att vi sov borta och alla fem i samma rum låg jag på helspänn för att hon inte skulle väcka de andra. Pojkvän tog morgonen istället.

Mvh Trött i Göteborg

Colombialiv sa...

Dessa dilemman alltså! Känns ändå som du gjorde rätt val.