fredag, december 6

Den där bokhyllan


Vi rensade ut så mycket böcker när vi flyttade nu att flera hyllplan till och med står tomma. Det är en unik upplevelse. Känner mig helt lugn i själen av att veta att det säkert (?) kommer dröja flera månader innan det har börjat staplas högar av böcker och prylar överallt i huset, som inte får plats någonstans. HIGH FIVE! Också: väldigt stolt över detta bygge. Det är ju inte så avancerat direkt, men skit i det nu, JAG KUNDE SJÄLV! Köpa brädor (okej, just det gjorde jag eventuellt inte själv). Såga till dem. Slipa dem lite. Måla dem. Mäta. Vattenpassa. Borra. Skruva. Upprepa fem miljarder gånger.

Man får vara nöjd när den är klar, och ens barn pekar på väggen och skryter för alla som vill höra, "titta vad mamma har byggt!", right?

Äh, svara inte förresten.

Jag tänker uppenbarligen malla mig oavsett.

13 kommentarer:

Erika Strand-Berglund sa...

Lisa! Jag blir typ mallig pga du är så händig, snajdig och väl planerad i storleken på bokylla så bär vetskapen om detta storverk med stolthet. Alltså: jättefint!

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Jag tycker den är awesome! Och du också, alltså, som en najs bieffekt :)

Johanna sa...

!!

Så sjukt bra gjort.

Om du bygger en hemma hos mig också lovar jag att skryta om din briljans till alla jag känner! :)

Sofia sa...

Sjukt värt mall!

Ana sa...

Alltså, sjukt snyggt!!! Vad avis jag blir!!!! Vi har liksom en för liten "dörrvägg" där en sån där hylla gör sig så bra. Åhhhh!!! Älskar precis sådana där hyllor!!

Ana sa...

Vill btw se mer av hur ni har det! Så himla fint allting!!!

Bokbabbel sa...

*dreglar över tangentbordet*

Sandra Lindström sa...

Så. Himla. Snyggt.

Och ja, det där är ett hantverk som är värt att skryta om alla dagar!

Erika sa...

Redo för bokrean! :)

emma sa...

duh! det är nästan så JAG visar typ min granne och farmor vad du åstadkommit! FELLV! hade mallat mej livet ut om jag vore du.

Moa sa...

SÅ fint! Bra snickrat alltså!
Jag planerar själv att göra liknande, och tittar på olika ställens hyllgrejs (dvs det man skruvar i väggen och lägger plankorna på) vilka har du? Vad är bäst tycker du master?

Matilda sa...

Väldigt väldigt fin:D
*avundsjuk*
Själv får jag kämpa och knöka för att få plats med alla mina böcker i min lilla bokhylla :)
Kram!

Colombialiv sa...

Vad SNYGGT!