lördag, november 09, 2013

Tjuvtitt?


Det här är vårt nya vardagsrum. Eller ja, det här är den delen av vårt vardagsrum där det inte står 22 ouppackade flyttlådor med böcker och väntar på en bokhyllevägg. Det är en härlig del, skulle jag säga! Och ja. Under berget av soffkuddar i soffan ligger det ett barn, ja. Det är korrekt. Vi brukar lägga honom där när han tjatat för mycket på oss att vi ska lajva olika datorspel som han hittat på. Herregud, vad det är tråkigt i längden att lajva olika datorspel! Idag har jag tvingats lura bort/dräpa 23 troll i lika många banor med hjälp av olika kluriga lösningar ("Du måste säga en trollformel som rimmar samtidigt som du låtsas att du pratar i telefon och pruttar. Då blir trollet liksom helt galet och svimmar!") innan han gick med på att det var läggdags.

Det är inget fel på det barnets fantasi.

Det är inget direkt fel på vårt nya vardagsrum heller.

Förutom att det är kalt och ofärdigt och allt är lite lagom provisoriskt upphängt/ditställt då, så klart, men det är ju småpotatis.

13 kommentarer:

Katta Kvack sa...

Åh så härligt det ser ut!

Stina sa...

Alltså, BRÄDGOLV! Så himla, himla, himla fint. Åh.

John Sveningsson Ekehage sa...

Håller med...ett barns fantasi är fantastisk...och ibland superfrustrerande att vara i närheten av.

Anonym sa...

Tjusigt! Jag vill också säga heja dig!! för att jag nu börjat undervisa biologi och det med hjälp av din fantastiska "människan" Kidsen tycker den är "fett bra"

Josefin Ö sa...

Herremingud Lisa! jag smäller av så fint!!

Ana sa...

AMAZING!!!!!!!!!!!

Malou sa...

Jamen, visst är det kul att packa opp? Även om det tar tid - men I alla fall, att packa opp? I nytt hus?

Jenny Palm sa...

Kan inte jag få flytta in hos er? Det ser SÅ mysigt ut.

Tröttheten sa...

Sjukt fint!!

Mirijam sa...

OMG! Det ser jättestort ut, så det finns plats för mig, Sigge och Tobbe också va?

Lisa sa...

Katta Kvack - ja-aaa, det ÄR det också! Mvh glad.

Stina - Kunde inte hålla med mer.

John - Ja, men eller hur? Helt sjukt svårt att hänga med i svängarna, och han blir nästan galen om jag inte fattar på en sekund hur han tänkt. Men fantastiskt också förstås. Mest.

Åh, Anonym, vad roligt! "Fett bra", mitt favoritbetyg i världen!

Josefin, Ana, Tröttheten - tack ska ni ha! Säger huset.

Malou - ja! Väldigt mycket roligare att packa upp än att packa.

Jenny Palm och Mirijam - kör i vind, ni får plats allihop. När flyttar ni in? Så jag vet när jag ska sätta på kaffet?

Colombialiv sa...

Alltså så himla fantastiskt fint!

Mackapär Ulrika sa...

OMG! Så fint ni kommer få det!