tisdag, november 19

Sjörövarklo? SJÖROVARKLO?!? Lol.

Såååå, jag kanske inte är så rolig här inne nowadays, men det betyder tydligen inte att jag helt tappat det på annat håll. Ikväll vid nattning chockade nämligen Rufus med att välja en helt annnan sång än Trollmor, som han valt de 49 föregående nattningarna, och drämde i med "den där när rövarna letar efter sina grejer". Min lilla, lilla hjärna bara: Say what now?

Sen enades vi visserligen om att det var en låt från "Folk och rövare i Kamomilla stad" han menade, den med "portmonäen som jag hade fyra kronor i", men det hjälpte ju föga. Jag kom inte ihåg mer än så av texten.

Så jag fick freestyla.

Tydligen det roligaste som hänt sedan Kejsar Augustus bestämde att alla skulle skattskrivas?

"Var är rumpan min? Var är strumpan min? Var är huvet som jag hade mina öron på? Var är fot och sko, var är min sjörövarklo, jag är säker på jag hade den igåååår" etc.

Inte så kul nu, nej, men säg det till mina avkommor för en halvtimme sen.

Kände mig ungefär som den roligaste kvinnan på jorden där ett tag.

Det var en fin känsla!

Nu känner jag mest: GO, SVERIGE, GO!!! Och bänkar mig framför fotbollen.

3 kommentarer:

mor Lena sa...

Det var det roligaste jag har hört på länge! Jag skulle också skrattat mig halvt fördärvad. Älskade unge!

samma mamma sa...

Fotboll suger, säger jag dagen efter.

Akan-Kakan sa...

Hahaha, jag är helt enig med dina barn! Klart överlägset originaltexten!! (Fast jag hade nog inte kunnat sova efter skrattchocken)