tisdag, november 26

Plötsligt en tisdag

Saker man kan göra en eftermiddag i Oskarshamn: googla "second hand Oskarshamn" och åka till första bästa sökträff och köpa fyra Carl Malmsten-köksstolar. Tydligen. Jag önskar att jag kunde säga att det var fyra "Lilla Åland" det handlade om, och att de kostade en tia styck, men nä. (Eller ja, jag kan ju säga det hur mycket jag vill, men det vore att fara med osanning.) Det var fyra mycket mindre poppis stolar som ser ut så här, och jag betalade en tusenlapp. Men i alla fall. Jag känner mig nöjd. Vi behöver stolar.

Andra grejer man kan göra en eftermiddag i Oskarshamn: videochatta med sina barn.

Sen ska jag mikra en frysrätt i hotellets mikro och äta den framför en tv-serie eller två.

GLAMOUREN! YEAH!

Hej på er.

7 kommentarer:

jagjohn sa...

Stolar kan man aldrig få för många av.

Monnah sa...

Fint fyndat!

Lotta K sa...

de har liljeholmens ljus-outlet också. och döderhultarmuseum. men det kanske du har sett :)

Thérèse Eriksson sa...

Snygga stolar! Men mest gillar jag ordkombinationen "hotellets mikro". Tillbringar tredje kvällen på hotell utan mikro, utan tekokare, utan restaurang, utan freaking allt som kan generera något varmt att äta eller dricka! Gissa vad jag äter då? Hint; det är inte morötter.

/ Sockerchockshög_82

Lisa sa...

Hahaha, Therese, jag kan annars rekommendera ostbågar till middag. Jag testade det en kväll innan jag hittade mikron.

Ostbågar OCH choklad.

Hela kostcirkeln.

Lisa sa...

Tack för tipsen Lotta K! Ljus-outlet? Ja, jag sär, jag sär. Mycket ska man höra innan öronen trillar av!

Lotta K sa...

ljusen finns nära hotell corallen där jag tycker du skall bo nästa gång. fantastisk utsikt!