tisdag, november 5

Och plötsligt var det tisdag

Det finns ju inte jättemycket tid över för att blogga i mitt livspussel just nu. Det kan man inte säga. Det här är vad jag gör: packar upp 109 flyttkartonger, och försöker hitta plats till alla grejer. (Går långsamt.) Hänger upp lampor. Tar ner lampor igen. Hänger upp på nytt ställe. Upprepar. (Går långsamt.) Målar köksluckor. Upprepar. (Går långsamt.) Kliver över berg av saker. Snubblar på skräp. Svär eventuellt lite. Upprepar. (Går snabbt.)

Ja, och så skolar vi in barnen på deras nya förskola också, första dagen idag. (Går bra. Än så länge.)

Något mer? Nä.

Jag har haft som ambition att skicka iväg ett jobbmejl i två dagar, men har liksom inte orkat lokalisera jobbdatorn och hitta dokumentet som ska bifogas, så jag håller fast vid ambitionen och låter dagarna rusa på och hoppas att resten av världen också har pausats i och med vår flytt. Har den det? Det har den väl?

Vi hörs snart.

6 kommentarer:

Julia Granath sa...

Fyfan vad jobbigt det är att flytta. Men kämpa på! Det kommer bli så himla bra när det är klart ju. Jag kan tänka mig att det är fler bloggläsare än jag som surfar in flera gånger om dagen i hopp om mer bilder från huset
/Mvh, galen husälskare

Erika Strand-Berglund sa...

Här är tiden satt på paus så du kan räkna med mig. Hittar vi bara en tredje part så har vi en spaning. *håller tummarna*

Ida A sa...

Paus här med pga flytt. Har packat upp soffan och lagt mig i den.

mor Lena sa...

Ingen paus här! Men här går tåget så fort att jag nästan inte märker hur långt det är mellan dina blogginlägg. Men jag blir glad varje gång jag hittar något.

Ms Octopussy sa...

Se det som mindfulness. Finns ju många som betalar tusenlappar för kurser i det. Du får det helt på köpet med kaoset ju. Liksom inget annat alternativ än att vara i nuet. Andas. Och svär lite. Andas. Upprepa :-)

Mirijam sa...

Jag vill också se fler bilder av huset!!!