söndag, november 17

Bakom kulisserna

Jag tappade bort nästan hela den här veckan, verkar det som. Så kan det gå. Men vi har en färdigfotad kokbok! Och mina föräldrar har varit på besök och tapetserat i lekrummet och krattat i trädgården och hängt med barnen! Och Rufus har fått besök av ett för oss okänt barn som kom in i trädgården och ville leka. Det kändes oerhört stort. Det okända barnet öppnade med repliken "Gillar du vapen?" och sen blev de polare.

Jag har tillbringat två timmar ikväll med att försöka pimpa tre väggar med små grejer som jag klippt ut i dekorplast. När jag var klar konstaterade jag att det blev fult. Sedan ryckte jag ner alltihop igen. Rätt ovärt, när man tänker på det.

Hej då.

3 kommentarer:

John sa...

Haha! Gillar du vapen? Det ska jag fråga folk nästa gång det känns jobbigt på mingelparty.

Nina sa...

Väntar med spänning på kokboken.
Mamma ringde igår och ba:
- Den där broccolipeston du gjorde när vi var hos dig... Kan jag få receptet?
Jag svarade:
- Det finns på Lisa Bjärbos hemsida.
- Lisa?! Ja, hon kommer till Oskarshamn nästa vecka. Ska till din systers klass.
Denna värld, liten som en tesked.

Lisa sa...

Hahaha, Nina! Sjukt liten värld, ja. SJUKT LITEN!