onsdag, oktober 16

Tankar från tåget

Jag är på väg till Vara för skolbesök i två dagar, och har väl hittills tänkt cirka 367 000 gånger att "HERREGUUUUU, vad det är fint i det här landet!!!" pga skymning, höst, natur etc. Nyss tänkte jag också "men HERREGUUUU, sluta kör så fort, jag vill kunna ta kort så jag kan instagramma!!!", men det behöver vi kanske inte prata mer om. 

Har också, i vanlig ordning, öppnat min dator och känt skam över att tangentbord +skärm är så sjukt kladdiga och smutsiga. Damn you, barn! Händer varje gång jag öppnar min dator utanför hemmet trygga vrå. När jag sitter med datorn hemma i soffan ser jag inte ens kladdet pga hela mitt hem är kladdets högborg, men så fort jag kommer ut bland folk tycker jag det känns liiiite liiiite besvärande med alla dessa små, små handavtryck överallt. Har väl säkert snor på kläderna också. Vem skulle bli förvånad.

Jag har ätit en bulle till middag.

Den var god.

Det verkar finnas gratis och öppet internet på tåget.

Det är kul.

Nu ska jag läsa en bok jag har sjukt höga förväntningar på, nämligen Lex bok av Sara Kadefors.

Adjö.

2 kommentarer:

Fru Björk sa...

Jag rekommenderar Siwans ost på torget (verkligen På torget) och fika på Konditori Nordpolen. Bra på landet i det här landet, även om Vara väl är en köping, är att båda ställena finns på typ krypavstånd från en plats som du säkert kommer att passera, järnvägstationen. Så shoppa ost, gå till Nordpolen och kryp sedan till tåget när det är dags att vända hemöver.

Terese sa...

Men Vara?! Kom till Lidköping. Där har vi nytt fint bibliotek. Komsikomsi!