söndag, oktober 20

T minus 13 dagar

Häromdagen när jag var i huset och målade väggar kom jag ihåg att ta med mig lunchlådan med cannelloni, men glömde bort att vi inte hade vare sig tallrikar eller bestick där ännu. Hence: Åt cannelloni direkt ur plastlådan, med händerna. Inte ett av mina värdigaste ögonblick i livet. Idag kom vi ihåg att ta med oss både tallrikar och bestick. Det kändes som ett uppköp! Även om vi eventuellt kommer att satsa på att ställa dit bord och stolar också så småningom.

Gustav har lagt in ett nytt brädgolv i barnens sovrum idag. Ännu en grej man tydligen kunde lära sig med hjälp av att titta på youtube-tutorials! Vem kunde ana? Själv har jag gjort ett tappert försök att måla köksluckor utan att kladda ner resten av köket, och samtidigt underhålla två barn som gärna ville hjälpa till med rollern. Eh... ja. Jag åker dit och målar klart en annan dag istället, tror jag bestämt.

Om två veckor bor vi där på riktigt.

Vad skönt det ska bli.

11 kommentarer:

mor Lena sa...

Det ska bli så spännande att följa detta projekt! Ni är otroligt duktiga tycker jag. Snart får jag se det live.

Ana sa...

Åh! Vad var det för brädgolv? Köpt var? Vill lägga brädgolv i hela huset men är nybörjare på området. Vill ha all info!

Lisa sa...

Ana, det var det enklaste, billigaste möjliga brädgolvet vi kunde hitta på Byggmax (tror 99 kr/m2), och han la det "flytande" ovanpå en befintlig plastmatta. Fråga inga följdfrågor, för jag kan inte svara :)

Vi ska måla det sen, så brydde oss inte så mycket om hur snyggt det var.

Verkade helt okej lätt att lägga in, och vi blev nöjda!

Ana sa...

:)En liten följdfråga... Det här med att måla golv... Smidigt? Hållbart? Alltså färgen.

Lisa sa...

Rätt smidigt, Ana! Pensel längs med lister, och sen rollade vi golven med en golvfärg från Alcro som färghandlarn rekommenderade. Han påstår att den ska hålla, men jag vet ju inte än, precis målat!

f sa...

Ok VAR har ni hittat den fantastiska pinnfåtöljsstolen???? (och säg nu inte "loppis" eller "för tiotusen kronor på en frän inredningsbutik", om jag får vara kräsen med svaret, tack på förhand)

Lisa sa...

Eh... "på loppis", f.

*hukar mig*

Men de heter "Florida", och går att köpa nya också vet jag. Eller på Blocket. Googla! Inte skitbilliga det minsta, men tror inte de går på 10 000 i alla fall.

Colombialiv sa...

Kolla Gnesta!
http://www.dn.se/nyheter/sverige/nar-mansrollerna-ifragasatts-hojer-pojkarna-sina-betyg/

Pojkarnas framtida skola?

Johanna sa...

SÅ JÄVLA SPÄNNANDE. Vet att jag sagt det förut (väldigt många gånger) men jag älskar detta.

Anonym sa...

Oj vilken fin färg? Vad heter den?
mvh mia

Lisa sa...

Men Mia, vilken färg menar du nu? Jag blir förvirrad. På bilden syns ingenting vi målat (än). Golvet jag babblar om i kommentarerna ovanför är inte det på bilden.

Och Colombiaannika: Ja-a! Där ska mina kids gå i skolan sen. Så sjukt nöjd över detta!