fredag, oktober 25

Lördagsplaner

Imorgon ska jag åka själv till huset i ottan och måla hela dagen. Detta är vad vi har kvar, som jag helst vill hinna innan flyttlasset går om en vecka:

- En första strykning av 1 st innertak (10 m2).
- En andra strykning av samma innertak.
- En första strykning av 1 st brädgolv (10m2).
- En andra strykning av samma brädgolv.
- En första strykning av alla utom tre köksluckor.
- En andra strykning av alla köksluckor.
Och just det!
- Tapetsering av en vägg också.

Tror ni jag hinner allt imorgon? Jag gissar... eh, nä. Men det ska ändå bli roligt.

All den energi jag kanske borde vika åt att packa flyttlådor? Den lägger jag på att måla.

Kunde väl varit värre.

3 kommentarer:

Cecilia i Hillsjöstrand sa...

Själv är jag så pass optimistisk att jag tror att vi kan flytta in redan dag 1 och lyckas renovera/tapetsera om när vi väl flyttat in. Vet inte om det är en smartare strategi...

Jenny F sa...

Hur gick det?!

Lisa sa...

Cecilia: Tja, båda strategierna kan nog ha sina brister...

Jenny F: Det gick hyfsat! Det där innertaket och brädgolvet är målade och klara nu. Och köksluckorna är klara till hälften. Vi kommer inte hinna klart innan vi flyttar in, men... nästan. Känner mig ändå nöjd.