lördag, oktober 12

Dagens googling

Det är lördagkväll och jag ligger i pyjamas och googlar dahlior och läser på hur man gör för att odla dem om man, händelsevis, skulle ha gått och blivit med trädgård precis. Så himla fina blommor! Jag vill ha tusen. Klätterrosor och pioner och kaprifol på sommaren, och dahlior och kanske höstanemoner sen framåt hösten. Ja? Ja!

Idag har i alla fall barnen varit i huset för första gången sedan visningen i somras. Jag var inte med själv, för jag helgjobbade med att föreläsa/skrivkursa i Vallentuna, men ryktet säger att barn och hus kom väl överens. Och att man kunde köpa lördagsgodis även i Gnesta. Himla tur det, skulle jag vilja säga. Hade kunnat bli skitdålig stämning annars.

Svante går omkring och talar glatt om för hela världen att "Vi flytta lannet*. Jag kjäkas biiiilen."

Lilla åksjuka arma barn! Jag hoppas han får göra annat också på sin nya bostadsort.

*OBS! Det är inte jag som tutat i honom att vi ska flytta till landet. Landet = där man kör på grusvägar. Det är ju sen gammalt. Vi ska bo mitt i en tätort med grannar och asfalt och trottoarer och övergångsställen och the whole shebang, det kvalar inte in som landet alls, men försök säga det till Svante den som kan. Försök det.

2 kommentarer:

Uppochhoppa sa...

Oh så fint. Tänk om man hade gröna fingrar, de kommer tyvärr inte per automatik med hus. tyvärr...

Tess sa...

VISSTE DU ATT DU DAGLIGEN ANDAS IN RUNT 1 LITER AV ANDRAS FISAR!? ^^

Kika gärna in på min nu aktiva blogg , med nya dagliga uppdateringar! Här hittar du bland annat Humor , Kluriga gåtor , Inredning & Onödigt vetande Men så intressant!