måndag, oktober 28

Att försöka leka med rymden

Alltså! Femåringen (okej, nästan femåringen) som bor här, ibland har han helt oändligt långt tålamod med sin smått vansinniga två-och-ett-halvt-års-bror.

"Okej, då leker vi Star Wars Angry birds nu då. Jag vill vara Luke Skywalker, Svante, vem vill du vara?"
"JA E STAR WARS."
"Ja, men vem i Star Wars vill du vara?"
"JA E STAR WARS!"
"Men Svante, det heter int..."
"JA E STAR WARS!!!"
"Ja, ja, ja. Du är väl Star Wars, då."
"NÄ! JA SA FEL. DU E STAR WARS. JA E SPACE."

Ok.

4 kommentarer:

mormor Lena sa...

Snälla nån! Jag som inte sett en enda av Star Warsfilmerna. Hur ska jag kunna hänga med när vi träffas?

Jenny sa...

Apropå något helt annat... Det är ju jul snart. Jag har en tvååring hemma och vill peppa honom sådär lagom mycket (hehe.. eller vansinnigt mycket) inför julen. Jag vill inte lyfta fram presentaspekten... det är ju en så liten del. Det jag undrar är om du har boktips för sådana där små personer. (Din bok ligger såklart redan på beställningslistan)

Stort lycka till med flytten!

Malou sa...

Hur har du burit dig åt för att få en så tålmodig liten storebror?

(Eller skriver du inte om dom tillfällena när han blir urförbannad på minsta bror...?)

Lisa sa...

Lite så, Malou. De bråkar så klart också. Och storebror blir VANSINNIG på lillebror och tvärtom. Men de konversationerna är oftast inte lika bloggvänliga...