tisdag, oktober 15

52 lådor and counting

Ska jag säga en sak som jag inte tycker är så jätterolig? Flyttpacka. Varje kväll efter att barnen har somnat och det vanliga vardagsstöket (läs: middagen) är undanröjd flyttpackar vi. Det är klockan 21 ungefär. Vet ni en sak som jag tycker är jätterolig att göra klockan 21, ungefär? LÄGGA MIG RAKLÅNG NER OCH SPELA DÖD FRAMFÖR EN TV-SERIE!!!

Meeeeen, se på tv kan man väl kanske göra en annan tid i livet.

Vi är på låda 52 nu.

(Ja, vi har ett exceldokument.)

Man kan konstatera att vi packar på olika sätt. Jag: tyst, sammanbiten, målmedveten. Gustav: glatt pladdrandes. Jag är djupt och innerligt imponerad över hur det över huvud taget kan finnas små anekdoter om alla föremål han stoppar ner i en låda, och ännu mer imponerad över att han orkar dra dem för den sammanbitna mur av tröttma som är hans tjej.

Jag längtar tills flyttlasset går så vi får börja packa upp allting igen istället.

Packa upp och fixa och dona på nya stället - så sju-hu-hu-ukt mycket roligare än det här!

Tänker jag mig.

Än så länge i alla fall.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Heja heja er!
När går flyttlasset då?

Maria

Gustav sa...

Varje ting bär på en historia. Inte konstigt att man måste prata mycket när man ska packa 140 flyttlådor med allehanda ting.

PS. Vi flyttar den 2 novenber. DS.

Ida A sa...

Vi ska flytta ut den 2:a vi med. Ut ur ett visst högt hus med... gröna balkonger. Heh... Nån aning om hur man flyttar på de där svintunga blomsterlådorna?

Obs! Är ej stalker. (Säger säkert stalkers också) (fan)

Anonym sa...

Då kanske det känns bra med ett besök i Vara torsdag - fredag? Välkommen! / Lena

Thérèse Eriksson sa...

Huva. Har precis packat upp de sista av våra 102 (!) flyttkartonger. Och ja, det är tveklöst roligare att packa upp än att packa ner!

Lisa sa...

Haha, Ida A, ska ni flytta till Gnesta? I så fall kanske jag blir liiiiite orolig. Annars inte. Men vadå svintunga blomsterlådor? VAD HAR DU SOM INTE JAG FÅTT? Vi ses den 2:a när våra flyttbilar krockar på vändplanen då!

Lisa sa...

Tack Lena! Det ska bli roligt!

Lisa sa...

Och phew, Therese, vad skönt att du säger det. Vi kommer också att landa på över 100 kartonger, tror jag. ALLA DESSA SAKER! Blir galen.

Ida A sa...

Haha, näää, är långt ifrån hus-redo, så lugn bara lugn! Och jag menar de där ljungfyllda mastodontlådorna utanför huset, som precis blockerar möjligheten att köra fram en flyttbil. Damn you lådor!

Och ja! Krock!

/en gång hade jag en usel blogg som hette pangdudog, men den minns du nog inte :)

Sara sa...

Ååh, lycka till med packandet! Visst är det mer än vad en tror när det gäller att packa och flytta!? Helt galet egentligen.

Själv är jag glad att jag flyttat på semestern de två senaste gångerna (när jag haft barn). I somras ägnade jag två semesterveckor åt att packa medan min man åkte hemifrån med barnen. Det var rätt effektivt men så klart trist också.

(Vi köpte ju också hus och flyttade in i augusti (och bloggade mycket om det), det ska bli kul att läsa om din husflytt!)