måndag, september 16

Snacksrutor vi minns

Ni vet när man ska flytta till ett nytt ställe, och automatiskt tänker sig att flytten kommer att medföra en personlighetsförändring i stil med "När vi har flyttat och bor i ett hus? Då ska vi alltid ha det städat" eller "I vårt nya hem? Då ska vi vika all tvätt direkt när den är tvättad" etc?

Jag har stora planer på att förändra den här familjens beteende när det kommer till att äta snacks. (Och med "den här familjen" syftar jag naturligtvis främst på de tre personerna jag lever med. Jag behöver inte ändra något beteende, direkt. Är, som jag ser det, näst intill felfri i min snackshantering.)

Idag inmundigas 90% av alla snacks den här familjen äter nämligen i min säng. Och ja, vi talar här om till exempel chips och dipp i kombination med (bland annat) en tvååring. Det är inte optimalt. På något vis. Mängden snacks jag får i mig bara av att (försöka) sova i samma säng som snacksätarna suttit och chipssmulat i är beyond rimlighetens gränser.

Så nu tänker jag: snacksruta. Litet, begränsat (instängslat?) utrymme långt från min säng (kanske i källaren?) där snacksarna kan samlas och äta sina sabla nötter och chips utan att besudla mina sängkläder. Låter inte det som en förvånansvärt pigg idé?

Jag tycker: genivarning.

3 kommentarer:

Henrietta sa...

Alltså "instängslat?" och "kanske i källaren?". SÅ HIMLA ROLIGT. Har nog aldrig haft så roligt på en vanlig tisdagsmorgon. TACK!

Nina sa...

Ha, ha, ha!!!
Jag ser dina barn sittade i en mörk källare, i en bur knaprades på gårdagens chips. Endast en ensam glödlapma lyser upp och så står du och skrattar på trappavsatsen.

OM du någon gång får för sig att bli serietecknare tror jag du skulle slå stort!

Erika Strand-Berglund sa...

Alltså du är ju så himla ROLIG att jag dör Lisa! Håller helt med Henrietta här överst. Han nog aldrig haft så roligt på en onsdagskväll. Och är med dig helt enig: du är ett ---> geni!