tisdag, september 3

Jobbläger ftw!

Annan intressant iakttagelse jag gjort under dessa tre dagar i torpet med mamma: 1. Jag älskar tydligen att ha jobbläger och få måla/greja/ytskiktsrenovera, och 2. Jag har inte umgåtts ensam med min mamma så här på... åtta år, eller så?

Det är så vansinnigt kul! Bästa semestern nånsin.

(Bortsett då från att jag inte haft semester, utan jobbat härifrån. Men aja.)

Nu har vi bestämt att det ska bli tradition, och involverat min syster också. Ett slags kvinnojobbläger per år, där vi målar/grejar/ytskiktsrenoverar. Var tredje år hos mig, var tredje år hos Maja, och var tredje år hos mamma. (OBS! Kan även inkludera trädgårdsarbete.)

Känns spontant som den bästa idén vi någonsin fått. Få tapetsera, dricka vin och prata relationer? Jamen, ni hör ju. Genisemester.

1 kommentar:

Bjarbapappa sa...

Låter som att jag och min son går och fiskar!