söndag, september 15

Hundraåringen som klev in i bastun och gick upp i rök

Idag var vi i simhallen med kidsen. Det var roligt. Håller absolut fast vid att simhallen är min favoritutflykt med barn, tycker det klår cirka allt annat. Om vi är med alla, då. Skulle inte våga gå dit ensam med båda barnen, emedan jag är livrädd för drunkningsolyckor, men så länge vi är två vuxna och kan punktmarkera varsitt barn = härliga tider.

Plus att bastun efteråt liksom öppnar för minnesvärda samtal på något vis?

Dagens favorit kretsade kring mina hälar (som OBS! ändå var förvånansvärt nyfilade och fina):

"Mamma? När jag blir ungefär hundra år, som du? Då kommer jag kanske också ha såna där trasiga fötter."

Helt längtansfullt.

2 kommentarer:

AnnCharlott sa...

Ha ha, påminner mig om något Linn frågade sin farmor: "Varför har du så skrynkligt ansikte?"

Nina sa...

Ha, ha! Goa unge.