måndag, september 9

Ett fel har uppstått! Var god försök igen senare.

22 punkter har vi på "Att göra"-listan inför flytten hittills. Det är "säg upp el" och "teckna hemförsäkring" och "beställ pellets till pelletspannan" och "måla väggarna i lägenheten" och "fixa internet" och GUD VET ALLT, jag blir helt matt bara av att titta på listan som hänger helt hotfullt på kylskåpet.

Matt och sinnessjukt frustrerad när det strular så fort jag försöker börja beta av. Hade till exempel tänkt "adressändra" lite smidigt nyss. Tyvärr för mig kunde andressändringstjänsten "inte matcha det förnamn jag angett med personnumret jag angett", så det gick ju som det gick.

"Inte matcha", pfft!

VAD VILL NI ENS ATT JAG SKA GÖRA ÅT DET, FOLKBOKFÖRINGEN? Byta förnamn? Byta personnummer? Va? VA?

*sliter mitt hår som en vansinnig kvinna*

Nu ska jag tillbringa lunchen med att försöka fixa nytt bank-id till min Mac också.

Det kan eventuellt komma att bli min död, det.

3 kommentarer:

Singelmamman sa...

Har folkbokföringen ändrat ditt namn eller persnr utan att berätta det för dig?

Anonym sa...

Men bank-id:et är inte så svårt, när man bara lärt sig att man ska kolla vilken webläsare man måste använda, innan man börjar, och ser till att avinstallera gamla ID:n! Lycka till med det och alla de andra punkterna!

Magica de Hex sa...

Tre dagar tog det mig att fixa bank-id till datorn förra veckan. I just say ...