fredag, augusti 23, 2013

Den motorväg som är mitt huvud

Min hjärna är så tydligt trefilig, nowadays. Jag borde bygga ut den. Bredda till åtminstone fem, kanske sex filer. Nu är det Barnen, Boken och Brädgolven som rusar fram där inne, helt skoningslösa. De låter liksom ingenting annat komma fram i ljuset.

Så himla trist när det händer.

Hur många blogginlägg är det rimligt att jag skriver om barn, bok och brädgolv (läs: tapeter, om tapeter hade börjat på b och passat in lite bättre) egentligen?

Jag tråkar ut mig.

Men i alla fall kommer min pappa (han som tydligen inte är min pappa, utan BARA SVANTES MORFAR, ni vet) och hälsar på i helgen. Det blir roligt! Vi ska glo på min brors splitter nya bebis, bland annat. Min brors splitter nya bebis heter Alfons och ligger nästan jämt med armarna bakom nacken like a boss och sover och är söt.

Jag gillar honom skitmycket.

Inga kommentarer: