söndag, augusti 18, 2013

Den här helgen har jag...

... joggat förbi en annan joggare för första gången i mitt liv på grund av att jag tyckte att hen sprang lite långsamt. HELLOOOO, MILSTOLPE! Himla synd att det säger mer om den andra joggarens tempo än om mitt. Men, men. Ja, ja.

... funderat på att kasta ut alla barnens leksaker som blinkar/piper/låter/spelar små trudeluttar av musik genom fönstret på grund av BLIR GALEN!!!

... sansat mig.

... käkat tacos med en av mina favoritfamiljer i världen. (OBS! Ej min. Eller jo, min familj var också med, och kvalar också in som en av mina favoritfamiljer, men det var ändå inte den jag syftade på.)

... badat badkar. TWICE! Båda gångerna läste jag ut en bok.

... varit på galabiopremiär med Rufus och sett "Hokus Pokus Alfons Åberg". Rufus gav den två glada tummar upp. Nu vill han ha en egen hund. Ännu mer än han ville innan.

... lärt mig vika papperstranor.

... vikt papperstranor.

... firat en göllig ettåring vi känner. Han fick - wait for it - papperstranor! i present.

Ja, och så ältat tapeter och färg med min kille då, givetvis.

Typ så.

Ni?

3 kommentarer:

Singelmamman sa...

Sprungit på Södermalm med drygt 30 000 andra, i likadana tröjor. Besökt mitt favoritmuseum Fotografiska. Typ det var nog allt.

mor Lena sa...

Varit i Göteborg på Kulturfestivalen. Mycket trevligt!! Samt umgåtts med mina f.d.arbetskamrater där. Ännu trevligare!

annapanna sa...

Varit i Berlin. Cyklat, gått på loppis, druckit öl. Najs alltihop.