måndag, augusti 19, 2013

Andra saker man kan göra en helg

Sak jag gillat idag: Min kontorskompis som med pompa och ståt haft ett icke-bröllop i helgen. Hon har varit ihop med sin snubbe i tio år, och ingen av dem var sugna på det här med äktenskap. Men fest ville de ha! Och ceremoni! Och allt annat som brukar höra bröllop till! Så för flera månader sedan bjöd de in släkt och vänner till happeningen "Vi gifter oss inte". Och i helgen var det dags. De hade sjömanskostymer. Och en trivsel-ceremoni, med trivselförättare. Och istället för att byta ringar bytte de varsin snaps. Och så höll de tal till varandra och hade middag och allt sånt där, och folk grät för att det var så högtidligt och rörande. Och idag kom hon till kontoret helt glädjestrålande och bara: Jag gifte mig inte i helgen! Det var så himla kul!

Tycker: Roligt.

7 kommentarer:

Lisa sa...

Toppen!!

Ellen sa...

haha, fantastiskt fint ju!

Colombialiv sa...

Hur fint som helst!

Ewonne Rudberg sa...

Hahaha, det lät ju helfestligt! Jag ska gifta mig om 2 veckor, men det kommer bli i liknande jargong hoppas jag. Liten borgerlig ceremoni och väldigt icke-pretantiös fest efteråt. Kanske ska föreslå snapsutbyte istället för ringar?! Lät som en mycket roligare idé!

Alex sa...

Måste höra mer om detta!! Vad sa trivselförättaren? Osv, hur som helst helt fantastiskt!,

Nina sa...

Festligt värre!

Etta sa...

Haha vad kul!