onsdag, augusti 28

20 liter vit färg, tack!

Idag har det varit en besiktningsman här och kontrollerat hyreslägenheten inför utflytt och tittat mycket strängt på mig. Det händer alltid när vi ska flytta. Vad är det med besiktningsmän och fina målningar på väggen/hysteriska tapeter/massor av hål efter bokhyllor? Varför gillar de dem aldrig?

Nu måste jag återställa allt med vitt.

Eller nej, nu ljuger jag, de fina tapeterna får faktiskt vara kvar. Jag är positivt överraskad. Men resten? Resten måste jag spackla och måla över.

"Kul."

Såatteh... Ser ni någon färgstänkt person irra omkring i Hägersten och upprepa "Det var värt det! Det var värt det! Det var värt det!" som en galen kvinna för sig själv den närmsta månaden så kan ni väl komma fram och säga hej.

2 kommentarer:

Katta Kvack sa...

Kan du inte fotodokumentera hela läggan innan vitmålningen och visa upp här på bloggen i ett härligt inlägg med färgglada Lisas lägga? SNÄLLA RÅ?

Johanna sa...

Haha, hyresvärdar har inget sinne för KUL! Kan trösta dig med att familjen innan oss fick hosta upp med 9000 spänn pga gjort hål i taket (tydligen klarar inte fuskbyggda 80-talshus boxningssäckar i sovrum) samt samtliga dörrar - så det kan vara värre!