fredag, juli 05, 2013

Första semesterveckan

Jamen, sådär ja! Det var den Smålandsveckan, det. Nu är vi hemma och mellanlandar i Stockholm och skördar gurkor från balkongen och packar allt vi äger i blå ikeakassar så vi kan ta oss vidare mot Södermanland istället. Den här gången inkl även mannen i familjen. Två glada tummar upp för det!

Jag vill också passa på att be samtliga resenärer på X2000 mellan Alvesta och Stockholm i eftermiddags om ursäkt för barnet som först satt i en och en halv timme och sa "HEJDÅ, BOSSE! HEJDÅ BOSSE!" som en liten högljudd och outtröttlig papegoja i vagn 4, och sedan gick över till att stå och gasta efter "PAPPA? PAPPA? PAPPA?" i fönstret cirka resten av resan. Det var min yngsta son. Förlåt för allt. Jag försökte.

4 kommentarer:

yllet sa...

Vem är Bosse undrar vän av ordning. Och jag.

Lisa sa...

Bosse = morfar. Det vill säga gubben som står och pussar på den outtröttliga lilla papegojan på bilden ovan.

Carolina sa...

Åh, vilka fina foton! Åh! Det översta och nedersta särskilt, jag blir nästan tårögd fast jag inte alls känner er!

Johanna sa...

Men IDYLLEN! Vill också ha föräldrar som bor på bondgård (fast mina föräldrar som bor i radhus strax utanför gbg är också jättejättebra). Men ändå. BONDGÅRD. MED TRAKTOR. Hej idylliska somrar för ungarna.