fredag, juni 28, 2013

Snart Småland

Laddar mentalt inför denna förstagångsföreteelse: Att färdas som ensam ansvarig vuxen med två barn (varav ett åksjukt) och ganska mycket packning på ett tåg genom Sverige imorgon.

Jag kan göra det, jag är inte rädd. Jag kan göra det, jag är inte rädd. Jag kan göra det, JAG ÄR FAKTISKT LITE RÄDD! Hoppas så mycket att båda barnen tänker vara på solskenshumör. Och att tåget inte blir stående någonstans i trettiofjorton timmar och luftkonditioneringen slutar funka och maten tar slut. En har bara två armar och ett visst mått av tålamod, etc.

Men, alltså: film, hörlurar, böcker, pyssel och grejer att äta. I can do this, visst?

Och sen när vi är framme? Då är det semester. SEMESTER!

Den är jag inte ett dugg rädd för.

3 kommentarer:

mormor Lena sa...

Åh, snart är vi i Alvesta för att möta upp!! Och sen har vi semester tillsammans!!

Emm sa...

Alvesta!? Därifrån kommer ju jag också. Nästan iallafall. Några mil från Alvesta mitt ute i skogen är jag uppväxt. Vi brukar också bli hämtade av mormor och morfar vid tåget. I Alveta som Elsa sa förra sommaren. Nu är det AlveSta. :)

Anna Svensson sa...

Hoppas er resa gick bra. Förstår att du laddade upp rejält före det äventyret.
Ett regnigt Småland har det varit i dag, i alla fall i den delen där jag bor.
Roligt att hitta in till dig!
//bara anna
annacecar.blogspot.om