torsdag, juni 13, 2013

Saker som (inte) händer

Men herregud, alltså, jag är så snorig, fast jag inte känner mig sjuk i övrigt, har väl snytit mig tre tusen gånger hittills idag? Använder mig för säkerhets skull av den räfflade sidan på hushållspapper när jag gör det, så att jag ska få blödande sår under näsan och se riktigt eländig ut vid dagens slut. Eller om det är för att hushållspappret jämt är närmast till hands. Ingen vet.

I alla fall är förskolan stängd, och jag är hemma med Rufus och Svante. Vi har hittills varit tre timmar i Aspuddsparken i regn. Nu går vi över till inomhushäng. Båda varianterna är rätt trevliga, emedan samtliga än så länge är på ganska soligt humör.

Imorgon ska vi (som i jag och barnens far) gå till banken och ta reda på om två egenföretagare någonsin i livet skulle kunna tänkas få låna pengar, så att egenföretagarna någonsin i livet kan köpa sig ett boende (och inte bara betala shitloads för att hyra ett). Det ska bli intressant. Jag gissar kanske nej. I alla fall om vi pratar om de två egenföretagarna som bor i den här lägenheten, och det gör vi ju.

Och blir det så kommer jag att tycka att livet är orättvist och kanske gråta lite.

Hej, hej.

3 kommentarer:

Ewa sa...

Lycka till på banken!! *håller tummar och tår*

Mirijam sa...

Kan det kanske vara allergi? Prova någon form av nässpray som är bra mot rinnsnuva vid pollenallergi!

Och lycka till på banken! Men hade jag varit er så hade jag flyttat till torpet!! :)

Spader Madame sa...

Håller tummarna för att det ska gå fint för egenföretagarna på banken.