måndag, juni 24, 2013

Midsommar 2013



Äh, kunde tydligen inte hålla mig, trots allt. Man gillar ju ändå bilder. I år firade vi midsommar delvis i vårt torp, och delvis i ett annat torp, som ligger två mil bort från vårt. Man kan säga att vi maxade torpupplevelsen. Det var trevligt. Man kan också säga att mitt yngsta barn inte brydde sig ett skvatt om att han var bortbjuden på kalas. Det tog väl en kvart innan han slängt av sig kläderna och strosade omkring i bara blöjan? Också ett himla partybeteende.

Nu skrev jag "himla" igen.
Hon jag skriver bok med bara: "Guuud, kvinna, sluta överanvänd det ordet! Jag blir så less!"
Jag bara: "Less? Vem säger ens så?"

Nu tänker jag sova.

3 kommentarer:

Nina sa...

Ha, ha!
Varför har inte du och Johanna en pod ihop?

Jenny F sa...

Jag! Jag säger less. Och är det också mest hela tiden, för den delen.

Maria sa...

Jag tror man använder ordet less lite mer frekvent i norr-/västerbotten, iaf får jag för mig det.

Kanske något med Johannas Norrbottensrötter. :)