måndag, juni 17

Har man bara något tillräckligt viktigt att säga så

I morse sa Svante sin första två-ords-mening. Jag vaknade klockan 06.02 av att jag hörde honom prata inne på sitt rum och gick dit för att kolla vad han ville. Och där stod han! I sin spjälsäng! Och pratade i två-ords-meningar!

"ÄTA GLASS? ÄTA GLASS? ÄTA GLASS?"

Visste fasen inte vilken av grejerna jag skulle bli mest imponerad av, hans språkförmåga eller hans optimism i arla morgonstund.

Både är ju rätt så himla imponerande, faktiskt.

8 kommentarer:

Maria sa...

Hahaha, härliga Svante!

Jag antar att det blev glass till frukost?

God morgon my ass sa...

Även min tvååring brukar vara mycket hoppfull inför glass på morgonen. Vilket aldrig har hänt men hoppet är ju det sista som överger människan sägs det ju.

Det är ju iofs en trevlig omväxling till tvååringens VIIILL IIIIINTE eller IIIINTEEEE DEEEEEEN som är två andra ständigt återkommande två-ordsmeningar hos oss.

/Förortsmamman

HemkäraHanna sa...

Hoppas verkligen att gossen fick glass efter dessa ansträngningar!

emma sa...

Underbart! Har en 2-åring här hemma med som brukar börja dagen med enordsfrågan ogis (godis)?

http://emma-allagodating.blogspot.se

uppochhoppa sa...

Underbart!Glass är ju verkligen viktiga saker, som man inte nog kan betona.

Min lillskit måste var oerhört tidig? Jag kan inget om språkutveckling men hon pratar u för tusan treordsmeningar här och där, och har nog satt ihop två och två också. Blir två i november. Jösses.

Lisa Bjärbo Per Bengtsson sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Lisa sa...

Uppochhoppa! Du har närt ett GENI vid din barm! (Eller så är Svante osedvanligt sen med pratet, så tror jag det är lite faktiskt. Han höll inne med orden väldigt mycket längre än sin storebror, till exempel. Fast din lillskit låter ändå rätt avancerad!)

Olga sa...

Tänkte också att Kaja som ju typ är jämnårig med Svante säger "Kaja inte åka stallet med gula bussen heller" och så måste vara ett geni men om ngn som är 1,5 år säger det så är hon väl inte det då. Hehe.