söndag, maj 19, 2013

Vad jag tänkt på idag

Idag blev jag så sömnig framåt eftermiddagen att jag funderade på att ta en tupplur i bilen på parkeringen utanför Coop när jag var och storhandlade. Hade inte det varit filmiskt gjort av mig? Trött småbarnsförälder tjuvsover utanför affären. Kommer hem. "Sorry, det tog lite tid. Jag letade jättelänge efter det där kaffet du bad mig köpa." Varsågod och sno den scenen till en film, någon.

Jag skärpte till mig och körde hem istället.

Sen blev jag piggare.

Det händer förresten att jag drömmer på danska sedan jag började hetstitta på Borgen på kvällarna. Eller ja, alla andra i mina drömmar pratar danska. Jag står bredvid och fattar inget. Mycket frustrerande.

Men det är en bra tv-serie.

4 kommentarer:

Lfthmn sa...

Sjukt bra teveserie!

JennyS sa...

Jag och mannen satt i bilen och sov 1,5 timme utanför huset för ett par veckor sen. Anledningen? Jo vår ganska ledsna ettåring hade tillslut somnat i bilstolen. Väck inte den björn som sover etc ;-)

Anonym sa...

Mycket bra tv-serie. Önskar bara den kunde börja kl 20 istället. Svårt att hålla mig vaken sent nu förtin.
/Oxå trött småbarnsmorsa

Anonym sa...

Den scenen finns! Eller typ. I en reklamfilm för Coop ganska nyligen, en tjej lägger sig tillrätta på en bal toapapper inne i butiken.