torsdag, maj 16, 2013

Samtidigt en torsdag

Sååå, what's up med er? Jag har fått skäll av min fyraåring för att det var stökigt i vårt hem idag. Cirka varje centimeter av golvytan var nämligen täckt av (hans) leksaker och (hans) småprylar och (hans) sängkläder från en hoppa-i-sängen-episod i morse. Rufus tyckte det såg alldeles förfärligt rörigt ut när vi kom hem från förskolan.

"Oj, oj, OJ! Nu verkar det som om du och pappa har stökat till det REJÄLT här, mamma. Ni MÅSTE skärpa er!"

Ok.

Förutom det har jag lärt mig minst två (för mig) nya uttryck av ett sextonårigt Hungerspelsfan: "ship" och "OTP". (Snart i en podcast nära dig.) Och testat vår nya robotdammsugare. Jag skulle vilja säga att vår nya robotdammsugare lämnar en hel del i övrigt att önska, men Gustav gillar den, så jag ler och ser glad ut.

Och rosorna på balkongen lever!

Vem kunde ana?

1 kommentar:

Anonym sa...

tack för denna folkbildning inom fandome slang, hade aldrig förstått denna gif utan den!
http://bohemea.tumblr.com/post/50713762461

/maja