onsdag, april 03, 2013

Studsbanor vi minns

Hej.

Jag är hemma med två sedan rätt länge friska barn, för att eliminera risken att den nedra magbacillen (eller vad det nu var) följer med dem till förskolan. De är väldigt pigga, de friska barnen. Väldigt. Tyvärr har jag själv hela huvudet fullt av snor och kanske feber, och skulle helst ligga ner och spela död. Men, men! Nu bygger vi en studsbana i sovrummet istället.

En studsbana är så här: Man börjar i fåtöljen, hoppar ner på täckhögen på golvet, studsar upp i sängen, rullar över madrassen, kastar sig ner på golvet på andra sidan, sträcker upp händerna i luften och vrålar STUDS STUDS! och sen springer man bort till fåtöljen igen och börjar om.

Och så har man på melodifestivalsfinalen på storbild i bakgrunden också. Så man kan sjunga med till Yohio mellan varven.

Jaha då!

Vilsamt.

Hej då!

6 kommentarer:

Thérèse sa...

Pust! Jag blir andfådd och får pulsstegring bara av att läsa...

hedgehog-sara sa...

May the force be with you!

Emma sa...

Skoj! Gissar att ni inte missat parken i Aspudden med studsmattan? Gillar min 3-åring. /Emma

Ms Octopussy - jonglerar barn jobb kaos & njut sa...

Hittade hit just igår. Du skriver alldeles himla underbart. Krya på dig!

Katta Kvack sa...

Får man be dig om boktips igen? Min storunge, 12 år, gillar att läsa och läser bra. Han har läst och gillat Harry Potter-böckerna, Miss Peregrines..., och håller på med Spejarens lärling-serien men behöver blanda upp med andra böcker då och då. Har du några tips? För jag har ingen aning faktiskt för just denna åldersgrupp.

Therés sa...

Låter fantastiskt roligt ju! :) Hoppas du kryar på dig snart!