onsdag, april 24, 2013

Som om det vore sommar

Jaha. JAHA?!? Jag blev just getingstucken. Helt plötsligt, utan förvarning när jag var ute i vårsolen, kröp en rekordstor ondskefull randig grej upp på min hand och stack mig i tummen som vore det mitt i juli. Nu gör det JETEONT och bultar och bankar i hela handen, fast jag hällt strösocker på som google sa att jag skulle.

Det är inte okej det här.

INTE OKEJ!!!

Ska det vara getingsäsong ska det farao vara getingsäsong fullt ut, då vill jag ha 28 grader varmt och isglass i hängmattan, inte himla isvindar och segvår.

Skärpning, naturen.

6 kommentarer:

Annika sa...

Krossa en alvedon i lite vatten och lägg på bettet. Det hjälper!

Lisa sa...

Blöt en bomullstuss med salubrin, fäst över bettet med ett plåster. Simsalabim! Inte ont och inte klia och helt borta efter några timmar. Ett måste för alla barfotabarn (i alla åldrar).

yllet sa...

det är dina skor! de tror det är sommar när de ser sådana snygga!

Christin sa...

Du kan kissa på tummen, också. Eller om det bara hjälper mot brännmanetssting?

:D

Camilla sa...

Getingar associerar jag till augusti och det är väl inte augusti än.

Niklas W sa...

Getingarna har nog inte vaknat ännu, kan ha varit ett bi.