torsdag, april 04, 2013

Slut på sjukstuga

Så.

Nu friskförklarar vi oss.

Imorgon går jag till jobbet, och de sedan länge friska barnen går till förskolan.

Nog tur det, för jag har väldigt snart slut på lekar och är rätt så himla trött på att se hela melodifestivalsfinalen i repris på storbild. Jag menar, vi har kanske sett den tjugo gånger nu? Och ändå har Yohio inte vunnit en enda gång. Så himla dålig stil.

Men, men! Jag har i alla fall blivit solbränd i ansiktet under veckan. Det är sitta-i-bara-tröja-och-äta-glass-varmt på balkongen, ser ni. Så det har vi gjort. Ofta. Vi är nu halvvägs igenom ett GB Klassiker-paket, och ganska nöjda över lag. Min favorit är nog 88:an. Rufus favorit är "Schanwish". Svantes favorit är helt urskiljningslöst "GLATT! GLATT! GLATT!" med båda nävarna sträckta i luften och en liten dans på köksgolvet.

Han vet hur man visar entusiasm, den ungen.

Inga kommentarer: