söndag, april 14, 2013

Släpp joggarna loss, det är vår

Nu är det vår. Det har vädret och sociala medier sagt, och då är det så. Och vet ni vad det betyder? Att man (läs:jag) ska testa detta med att "springa" igen. Utomhus, alltså. Jag vet att det vimlar av övermänniskor i min närhet som sprungit omkring med dubbar under skorna hela vinterhalvåret, men nu är jag ingen övermänniska, och mina skor har inga dubbar, och fram tills idag (även idag, faktiskt, om vi ska vara petiga) har det varit is på vägarna där jag "brukar" springa, och jag gillar inte att halka. Alltså var det ett halvår sedan jag testade sist.

Under det halvåret har jag satsat hårt på att vila mig i form.

Citationstecknen runt "springa" och "brukar" är således både feta och befogade i det här sammanhanget.

Nåväl.

Jag "sprang" min kortaste runda.

Jag överlevde.

Jag tänker att jag kanske kommer att testa det igen snart.

Det är sådant jag glädjer mig åt en dag som den här.

2 kommentarer:

peppen sa...

Ouch, påminner mig om att det är dags att ta uti med joggandet efter ett års tystnad. Synd att nya joggingskor är så förbannat dyrt.

Fint att du benämner det jogging by the way, alla andra snackar ju om löpning hit och dit som om de vore värsta elitlöparna. Jogging, då ser jag framför mig urtvättade mjukisbyxor och nån gammal hoodie från gymnasiet. Kanske ett pannband också.

Lisa sa...

Det är exakt så jag ser ut också. Minus pannbandet. Men med fult hårspänne i luggen!