söndag, april 28, 2013

Så har vi det den här söndagen

Det är ändå imponerande, tycker jag. Det här med hur mycket vi lyckas stöka till och smutsa ner denna lya helt utan att anstränga oss. Vi blir liksom bättre och bättre på det för varje vecka som går, tycks det mig? Det är ta mig tusan små pryttlar och smulor och legoskapelser och fläckar och klädhögar och pinnar och riskorn och sand och osorterad post precis över-jävla-allt här, mest hela tiden. Förutom exakt just nu, för idag har vi städat och tvättat i... vet inte? Kanske sju timmar. Är en så himla nöjd person nu. Till och med mjukdjuren är rena!

Nu ska vi se film.

Eller nej, först ska stora barnet läggas, men sen ska vi se film.

Gustav har köpt ett nytt ljudsystem till oss. Jag har knappt märkt att det gamla ljudsystemet är kaputt för jag är så här när det kommer till ljud: "Shit, vad högt. Kan du please sänka lite?" och kan lika gärna se på film direkt från datorn utan hörlurar ens, och strunta i att ljudet är helt kass. Gustav tycker att, citat: "det är ovärdigt" att hålla på så. Så nu ska vi se mastodontfilm projicerad på väggen med skitfett ljud som surroundar oss. Jag känner mig laddad.

Tänker kanske inte ens somna halvvägs in i filmen?

Inga kommentarer: