torsdag, april 11, 2013

Hej hemmet, hur är läget?

Spontan reflektion vid hemkomst: VILKEN URGULLIG FAMILJ JAG HAR! Ett barn hade till exempel hjälm på sig och stod och väntade på mig vid hissen, för han hade börjat sparka sparkcykel helt plötsligt, och gillade sin nya fräcka hjälm så mycket att han aldrig tog av den. Det tyckte jag var urgulligt. Det andra barnet hade inga brallor, men mat runt hela munnen. Det tyckte jag också var urgulligt. Mannen stod och dammsög. Typiskt urgulligt.

Risken finns väl i och för sig att jag hade tyckt att de var urgulliga lite oavsett vilket, men skit i det nu.

Det är väldigt fint att vara hemma.

1 kommentar:

Ms Octopussy - jonglerar barn jobb kaos & njut sa...

Helt klart bra att komma bort från hemmaröran en stund ibland - för att få upp ögonen för allt det fina som ju finns där. Så upplever jag det iaf.