söndag, april 21, 2013

Hej då helgen, du var kort.

Lyssna på det här då! Igår var jag på två teatrar på samma dag. Det är nog nytt rekord, tror jag.

(Vi borde eventuellt prata lite om att det får mig att känna mig rätt duktig. Att gå på teater, alltså. Så här känner jag när jag sitter där i salongen: "Gud, så kulturellt!" och sen vill jag typ dunka mig själv i ryggen för att jag "kommit iväg på det här". Som om det var någon slags himla bedrift. Trams.)

Hur som helst.

Först var jag och det stora barnet i alla fall och såg Dollans Dagis på Dockteatern Tittut. Asbra. Och sen var jag på Maximteatern på kvällen och såg Alex Schulmans show "Älska mig!". Vän av ordning bara: Räknas den ens som teater? Och det kanske den inte gör, men tyst nu. Jag gillade den i alla fall. Jag tycker det är ett bra betyg när jag 1. Skrattar och 2. Gråter under en och samma föreställning, och det gjorde jag här. Jag gick därifrån och tänkte att jag tycker om Alex Schulman. Det förvånade mig faktiskt lite.

Annan grej jag gjort i helgen: Sushi. Jag lägger färskost i rullarna. (Och ris och avokado och gurka.) Det blir gott.

Hej på er!

3 kommentarer:

Singelmamman sa...

Hemmagjord sushi är så himla gott o lyxigt. Är också lite förvånad att jag gillar han Alex. Och då har jag inte ens sett hans föreställning.

Betraktelser/Lena sa...

stoppa i lite mango nästa gång tillsammans med färskosten, gudomligt!

Malin sa...

Haha, jag är likadan. Jag har lite dåligt samvete över att jag inte orkar vara kulturell så ofta och sen när jag kommer mig iväg på något (och njuter ofantligt, det är ju inte frågan om att jag inte tycker om kulturupplevelser utan snarare om att det är så oerhört enkelt att bara vara hemma och... läsa) känner jag mig precis så där som du beskrev.