måndag, april 15, 2013

Bra där, Benny.

Idag kan man läsa i DN att ABBA-Benny och hans son Ludvig har startat ett filmbolag och ska göra film av Mats Strandbergs och Sara Bergmark Elfgrens bok "Cirkeln". Det tycker jag var en bra nyhet! Och så tycker jag Benny Andersson är ett föredöme för mänskligheten när han svarar såna här saker i intervjun:

Varför är er första film en ungdomsroman om häxor?
– Varför inte? Vad skulle det annars vara? Jag tycker att det är fantastiskt bra att det handlar om unga kvinnor och deras strävan efter att lösa problem tillsammans, det är intressant. Och bra att det inte är fem grabbar, säger Benny Andersson.

9 kommentarer:

anna sa...

Benny är sjukt grym!

http://www.expressen.se/nyheter/abba-benny-skanker-300-000-till-fi/

Jojjo sa...

Fantastiskt, som jag längtat!

Johanna i Berlin sa...

JAAAA! Är så himla glad över det här! Tror att det kommer att bli helt fantastiskt!

Fröken K sa...

Å, nu blev jag lite glad här borta i Göteborg där det är en synnerligen grå och trög måndag. För att Cirkeln ska bli film förstås, men mest för det föredömliga intervjusvaret faktiskt. Så himla sällsynt sånt där ju.

S. sa...

Det är så skönt när rika gubbar gör vettiga saker med sina pengar. Det händer ju inte alltför ofta.

Olga sa...

:D

Moa sa...

Åh, vad kul, det visste jag inte!

Anna sa...

Benny gillar vi!! :)

Colombialiv sa...

Men heja!