fredag, april 19, 2013

Bästa dagen på året

Idag är min mest lättade dag på hela året, emedan jag har varit hos min redovisningskonsult och gått igenom bokföringen (som han gjort åt mig), kollat igenom deklarationsblanketten (som han fyllt i åt mig), skrivit under ovan nämnda blankett, fått en okej-stämpel i pannan, och ställt in pärmen för 2012 i hyllan UTAN ATT ENS BÖRJA HYPERVENTILERA under resans gång.

Är typ oövervinnerlig nu och älskar livet, etc.

Noterade i och för sig nytt bottenrekord när det gäller inkomst (sen jag började jobba, dårå), men HEY! jag har en inkomst, den är okej, jag klarar mig fint, det funkar.

Känner mig stolt.

För en relativt ängslig trygghetsknarkare är det inte alldeles självklart alltid en njutning att vara egenföretagare här i världen.

Men just nu?

Oövervinnerlig och älskar livet, etc.

1 kommentar:

Annelie sa...

Åhhhh, önskar så att jag var i dina skor! Grattis! Själv har jag mitt kvar. Utan revisor... Men jag har ju minst en vecka på mig! :P