söndag, mars 31, 2013

Och på påskdagen värnade jag om min värdighet

Sak man INTE vill höra från en av sina gäster när man kommer upp på påskdagens morgon i det tämligen primitiva torpet utan rinnande vatten där man befinner sig:

"Jag verkar ha åkt på någon slags magsjuka."

Är fortfarande chockad över att vi inte kastade oss in i bilen och åkte hem innan han ens kommit till magsju...

Nu är vi kvar. Gästen mår bättre. Ingen annan han blivit sjuk, än.

(Å GODE GUD LÅT DET FÖRBLI SÅ TILLS VI KOMMER HEM IMORGON, TACK PÅ FÖRHAND, AMEN.)

Förutom detta stressmoment har vi det extremt fint.

Jag älskar vårt tämligen primitiva torp.

Hej på er!

3 kommentarer:

JoVi sa...

Har ni några GB-glassburkar där...?! Annars äre läge för lite lätt hetsätning! :P

Elinen sa...

Själv firar jag påsk hos svärföräldrarna på svalbard. 04.40 imorgon går planet hem. ca 13:30 idag kräktes lilltjejen över hela mig. Spänningen är olidlig.

Vitnos sa...

Hej!
Hur har ni löst det med vatten/toalett? Vi har en sommarstuga som också saknar rinnande vatten och toa 8vi har ett utedass :-) Primitivt och härligt och så men relativt besvärligt vintertid...

/Elin