torsdag, mars 28, 2013

Nu kan det bli påsk när som helst

Ahhh, tillfredsställelsen. Efter fyra timmars slit skiner nu den här lägenhetens alla 104 kvadratmeter som... jag vet inte. Något jefligt blankt och fint. HIGH FIVE! Har till och med brottat mig in på det till bredden junkfyllda kontoret och städat fram skrivbordet och golvet därinne, och vikt all tvätt, och bytt alla lakan, och skurat alla golv, och dammsugit under alla sängar, och slängt cirka 400 hemsläpade alster som min son konstnären skapat på förskolan, dvs olikfärgade papper med typ en kludd i ena hörnet. "Det här är en hammarhaj som äter en trokodil" - aaaa, säkert. Det kändes ganska taskigt. Men alltså, man vill ju gärna få plats i sitt hem själv också? Och jag sparade ju ändå hälften av konstverken?

Hur som helst så blev det rent och fint.

Det var mest det jag ville säga.

6 kommentarer:

mor Lena sa...

Nu blir påsken ännu gladare, eller hur.
Kommer att sakna er på Öland. Men njut i torpet.

Ana sa...

Man måste faktiskt rensa lite bland konsten också...Får också hem MASSOR med alster från dagis. Gärna tomma mjölkkartonger som bara MÅSTE med hem...=) Har fått den härliga Eddie-boken nu. Den blev en favorit direkt. Storasyster satt och hummade igenkännande när lillebror var för liten...=) Tack igen!

Anonym sa...

brädden:)

Suzan sa...

Glad påsk!!

Lisa sa...

Men HEEEETER det verkligen "brädden", Anonym? Jag KAN inte förlika mig med det.

Anonym sa...

Med risk för att framstå som nån slags språkpolis - det heter så:
http://www.spraknamnden.se/sprakladan/ShowSearch.aspx?id=id=45460;objekttyp=lan

Annars tycker jag att man ska få knåda språket lite hur man vill bara man gör sig förstådd.