måndag, mars 25, 2013

Läget i en lista

Läget? Bra, men trött som en liten gnu. Det tog cirka en minut från det att båda barnen somnat tills jag själv låg i sängen.
Vadå, fanns det inget annat du borde göra nu då? Typ vika en tvätt eller fjorton? Jo, men jag skiter tydligen i det.
Har du ringt någon idag? Ja, pappa.
Vad sa han då? "Det står att du är offline. Är du det?" för vi försökte videochatta men tekniken failade.
Vad gjorde du för en timme sedan? La en pärlplatta i form av en drake.
Vad hade du på dig ? Jeans, vitt linne, blå-och vitrandig tröja och vita converse. Samt kladdiga glasögon.
Har du lärt dig något roligt idag? Ja! Jättemycket om skägg.
Oroar du dig för något? Ja, för att Svante ska vakna sjuk. Han somnade snorig och rödkindad. Och för att jag i så fall inte ska hinna allt jag måste hinna på kontoret den här veckan.
Dagens hjälte: Mannen jag lever med, som åkte till torpet igår kväll för att kolla så det stod kvar och var intakt efter vintern, så att vi kan åka dit över påsk. Det var intakt. Men han fick sova i ett tolvgradigt hus.
Vad gör du om en timme? Det står mellan "sover" och "ser på nån serie". Gissningsvis "sover".
Och hur många våfflor har du ätit på våffeldagen, då? Noll. NOLL! Det är inget mindre än vansinne när man tänker på det.

1 kommentar:

honmedh sa...

Lagomt svåra frågor för mig i kväll. Jag lånar. Tack.