måndag, mars 04, 2013

Hej från en räddhare

Okej. Kan vi prata lite om att jag snart är 33 år gammal, och tydligen är rädd för banker? I dag har jag haft en inbokad telefonrådgivning med min bank kring företagsstuff, och tydligen var det så skräckinjagande att jag knappt kunde sova i natt. Vet inte riktigt vad jag tänker mig att banken ska göra med mig som är så otäckt? Lura mig? Avslöja mig? Sätta dit mig for life?

Ingen vet.

Men så här i efterhand kan vi i alla fall konstatera att jag överlevde utan större problem.

Himla skönt, det.

Liten lista över andra saker som skrämmer mig helt orimligt mycket som jag kanske också borde jobba lite med:
- Råttor/möss
- Försäkringar
- Direktsända saker på tv
- Bilrelaterade grejer, såsom bilverkstäder
- Vatten som mina barn potentiellt kan drunkna i
- PRICK ALLT ANNAT ONT som potentiellt kan hända mina barn, förresten
- kräksjuka
- Majonnäs

Ni?

12 kommentarer:

Lisa | Grafisk form, foto, strategisk kommunikation och annat roligt sa...

Myror. Fy farao, vilka otäcka varelser!

Och få saker kan få mig att må så dåligt som att åka någonstans (med bil) och inte riktigt veta vägen dit. Usch, vilken ångest jag får! Senast i den raden: Hämta stolar på auktionsverket i Göteborg. Jag är värmlänning, att kära bil i storstad är läskigt nog. Att köra bil med släp i helt främmande del av storstad, till bredden fylld med bussgator, luriga filer och enkelriktade vägar = the worst thing ever. Jag fick vackert parkera bilen och släpet på en trottoar och sitta där och gråta en liten stund innan jag kunde ta mig samman och hittade rätt.

Får ont i magen bara jag tänker på det.

Lisa sa...

Å, fy fan, Lisa, det där hade knäckt mig också. HATAR att köra bil utan att hitta (i storstäder). HATAR!

/carina sa...

Definitivt bilrelaterade grejer och vatten som barnen kan drunkna i. Mina barn är numera simkunniga och hånskrattar åt mig varje gång vi passerar ett öppet vatten. Men jag är rädd ändå! Och så är jag lite rädd för revisorn också, fastän hon är en av mina allra bästa vänner. Men när hon är "revisor", då blir jag rädd i alla fall.

Hanna Lans sa...

Jag är rädd för posten. Gillar inte att få post och tittar tvångsmässigt i brevlådan varje gång jag går förbi den. Vilket är i runda tal 12 gånger per dag ...

Jag antar att det egentligen är räkningar och brev från Försäkringskassan jag är rädd för. Eller förresten, jag är rädd för allt som har med Försäkringskassan att göra.

Lisa sa...

Att kräkas. Att andra ska smitta mig med sitt kräks så att jag kräks. Få stora paniken med skakningar, kallsvett och inbillningsillamående. Borde jag säkert också jobba med – men jag är ju så rädd.

Lisa sa...

Men gud, Lisa, HUR KUNDE JAG GLÖMMA?!? Skriver dit "kräksjuka" på mina lista också, för tillbringar hela vinterhalvåret med att vara inbillningsillamående och livrädd för att plötsligt bli kräksjuk.

Helena sa...

Min bilrädsla har ju inte precis blivit bättre sedan vi flyttade för snart 1,5 år sedan och fick världens snävaste, otäckaste påfart upp på landets mest trafikerade vägavsnitt. Och jag menar alltså att jag inte ens vågat försöka ännu...

Och sen barnen, ja, jösses... Jag försöker att inte vara så hönsig, men det är svårt när man tror att barnet ska DÖ om det typ ramlar ner från en klätterställning (eller soffa...). Och när bäbisen äntligen sover en stund själv så man kan göra allt det där man laddat för men aldrig hinner... då är jag såklart ändå där stup i kvarten och kollar att han andas.

Har blivit lite telefonrädd på äldre dar också. Mail, tack!

Anonym sa...

Kräksjuka skrämmer mig inte längre. Ligger nedbäddad och är dålig för fjärde gången sedan i november nu så jag börjar bli härdad. Så länge inte barnen blir smittade så är jag nöjd.

RS däremot, det skrämmer mig något enormt. Vår tvåveckorsbebis är dunderförkyld och ångesten har inte varit att leka med ett tag nu.

Annars är jag hysteriskt rädd för spindlar och för att svara i telefonen när det är okända nummer som ringer. Det borde jag nog jobba lite med tror jag.

Saralito sa...

Råkade visst bli anonym, det var ju löjligt.

Anonym sa...

Majonnäs?

Colombialiv sa...

Majonnäs??

Lo sa...

Kräksjuka
Ringa folk och be om något/bjuda in dem
Allt ont som kan hända barnen (& mannen)
Backa längre sträckor i trånga utrymmen