lördag, mars 02, 2013

Glimtar av en lördag

Idag har Rufus och Gustav varit och spelat strategispel hela långa dagen, så Svante och jag har varit ensamma hemma. Det var... jamen, flera månader sedan jag var själv med Svante så länge. Kanske har jag inte ens varit det sedan jag slutade vara föräldraledig för ett år sedan? Sick.

Hur som helst var det en mycket bra dag. Först var vi i fruktparken vid Liljeholmen och Svante kröp fram och tillbaka i melonen fjorton miljoner gånger. Sedan ballade vädret ur, så vi åkte hem. Sedan "delade" vi på en lyxmuffin som Svante pekat ut i butiken. Jag fick cirka en smula, Svante åt resten. Typiskt min otur.

Men alltså, ett barn?

Föredömligt hanterbart antal barn, ändå.

2 kommentarer:

Camilla sa...

Den där fruktparken var jag vid för något år sedan (utan barn). Kul ställe.

Ja visst är det skillnad när man plötsligt bara har ett barn, när man är van vid flera.

frida sa...

Den parken är så fin tycker jag.