måndag, februari 18, 2013

Fyraåring on fire

Vad fyraåringen säger när man ertappar honom med hela handen nere i strösockerpåsen och undrar var i hela helsefyr han sysslar med?

- Jamen, mamma. Det är nyttigt. Jag har läst det i tidningen.

Oookej.

(Vilken tidning?)

Uppskattar också väldigt mycket att han avslutade kvällen långt efter jag trodde han somnat med att vända sig mot mig i sängen som i slowmotion, slå upp ögonen och stirra på mig, och med dov och dramatisk filmtrailerstämma härma en klämtande klocka.

- DING-DONG!
- Va?
- Nu är tiden ute. Du kan gå och städa.

15 kommentarer:

cecilia sa...

Haha! Han är med i #teamdingdong!

Karin Möller sa...

Haha underbart!

Karin Möller sa...

Haha underbart!

Singelmamman sa...

Hahahaha! Underbart roligt.

Johanna sa...

Det är typ bara du som får mig att bloggläsa och skratta rakt ut liksom på riktigt i ett sånt där spänna-magen-skratt. Eller ja, du och Rufus då. Han gör ju sitt till han med, det gör han ju.

Koffeinisten sa...

Men jag läste faktiskt i tidningen igår att man ska ha socker på sår för då läker de bättre. Han kanske hade slagit sig? :D

Spader Madame sa...

Så jäkla roligt. Gick du och städade på lämpligt ställe?

Molly P sa...

Ah, jag brände mig i näsan! Teet sprutade upp dit, så mycket skrattade jag. Eller nästan i alla fall. Fantastisk är vad han är den lille killen.

Akan-Kakan sa...

Haha, han kommer att bli helt livsfarlig när han blir äldre ju! När tror du Rufus kan börja blogga själv, förresten?

Olga sa...

Gå och städa! En moders belöning!

Sara sa...

Asså, när du citerar honom - är det på riktigt som han säger alla de grejerna? Antar ja och om ja så är han HYSTERISKT ROLIG! Jag dör skrattdöden varenda gång jag läser om hans små kommentarer!! Tack för att ni är så sjukt härliga och förgyller mitt exjobbsskrivande :)

Torunn sa...

Har inte läst din blogg så länge, men Rufus är redan den roligaste jag vet! Hoppas min unge växer upp till en lika härlig kille. :)

Åsa sa...

HahahahahaHAHAHAHAHA! Skrattar ohämlsosamt mycket!

Anonym sa...

Hahaha, tokskrattar här alldeles själv. :)

Fröken S sa...

Hahaha, försöker kväva ett asgarv för att inte störa alla som jobbar runt mig!

Helt underbar kommentar!