tisdag, februari 19, 2013

Amen ro hit ett datorkörkort nån himla gång already

Alltså. ALLTSÅ! Den senaste veckan har jag tillbringat i runda slängar... 30 timmar på att surfa runt bland olika tutorials för att lösa diverse datastrul, chatta med support-folk, slita mitt hår i frustration, göra om, göra fel igen och till slut googla MEN HJÄLP MIG DÅ!!! och somna i vredesmod. Så himla frustrerande att uppenbarligen behöva hjälp men inte ens fatta vad det är jag behöver hjälp med? (Ooo, ni tycker det här verkar kryptiskt? Oroa er inte. Det tycker jag med.)

Blir jag inte kompetensutvecklad av det här och vaknar upp som Lisbeth Salander (minus några issues) senast imorgon, så vet jag inte vad jag gör.

Förutom skriker rakt ut, då.

Och/eller blir gråhårig.

Frustrerade godnatthälsningar,

Dum i huvudet

3 kommentarer:

Johanna sa...

Jag fick aldrig ta det där datakörkorten i skolan! En förlust som gjort mitt vuxna liv cirka 200% sämre. Det är jag säker på.

karen sa...

Hm, fast om en har problem med datorn så hade väl inte ett datorkörkort hjälpt eftersom det mest var utbildning i olika program, väl? Kommer jag ihåg fel? Försök förklara problemet så kanske jag kan hjälpa, om det inte är en Appleprodukt :)

Lisa sa...

Snäll du är Karen! Men tror (TAMEJFAN!) att det löste sig till slut, faktiskt. /Salander