måndag, januari 14

Vad jag tänker på när jag tänker på kuddar

Hej, jag sitter hemma och syr kuddfodral (nöjde mig nämligen inte med att köpa halva Etsys bestånd av kuddfodral, måste tydligen också sy några egna) till kontoret och funderar på hur jag ska lägga upp make overn av soffhörnan i lokalen på bästa sätt. Helst vill jag ju liksom smyga dit på natten och pimpa och sedan ställa en stor buss eller så framför. Och när alla kontorskompisarna kommit till lokalen på morgonen så ska jag skrika MOVE THAT BUS!!! och bussen ska köra iväg, och de ska få syn på soffhörnan och falla i trans och skrika Oooooo! Aaaaaaa! Men alltså, det är ju så svårt. Nu har jag ju sytt de här kuddarna, och vill lägga dit dem direkt imorgon, på grund av fruktansvärt otålig. Men resten av kuddfodralen + planschen jag köpt till väggen har ju liksom inte kommit än, WHAT TO DO, WHAT TO DO? Har tänkt på detta nu i flera timmar.

Måste eventuellt söka hjälp.

Det är på riktigt bara några nya kuddfodral det handlar om.

7 kommentarer:

Ellet sa...

Kuddfodral är inte BARA! Djävulen (och njutningen) ligger alltid i detaljerna!

Stella sa...

Alltså så här rent instinktivt känner jag ju att det blir lite mer en "grej" om du gör allt en sen natt när alla gått hem - alltså väntar på de andra prylarna. Samtidigt kan jag förstå att du vill börja redan nu så.. jag röstar på håll dig och sy några till kuddfodral under tiden.

Och kuddfodral är inte alls bara så bara! Har själv skrivit ett inlägg (fast det kommer om några dagar..)

Lycka till! och ps! Bilder hoppas jag kommer!

Astrid sa...

Jag säger HÅLL DIG! Du vill ju åt den maximala effekten/upplevelsen. Under tiden kan du fantisera om de andras reaktioner samt tänka ut vad du ska säga när dom nominerar och utser dig till årets inredningsexpert.

Anna sa...

Håll dig! Go all in tjejen!

Anonym sa...

Hej! Läser ständigt din blogg o får mig ett gott igenkänningsleende allt som oftast. Nu satt jag o googlade efter nån bra kapitelbok till min lilla skatt som fyller fem snart (5!). Och var hamnar jag om inte i din blogg! Hittade ett inlägg du skrivit 2006 om Sandvargen o kände att den måste jag nog köpa. Tänkte skriva det här, ifall den hamnat i glömska för dig... Kanske snart passar Rufus? Har du några andra kapitelbok-tips till en fem-åring? Ska kika in på bokunge oxå!
/Pernilla

Ingerun sa...

Ta allt på en gång - det ökar nöjet.

Molly sa...

http://eu.fab.com/ushops/4/?csid=49

finaste kuddarna finns ju här